Małe sklepy notują rekordowy wzrost sprzedaży masła i zdrowych produktów

  • Post category:Polska

W lipcu w sklepach małoformatowych masło i produkty kojarzone ze zdrowym stylem życia, np. musy owocowe, osiągnęły jeden z największych rocznych wzrostów wartości sprzedaży – podała Polska Izba Handlu.

Reklama

Reklama

Fot. Pixabay

„W lipcu 2017 r. klienci wydali na zakupy w sklepach małoformatowych (o powierzchni do 300 m kw.) średnio o 13,07 zł więcej niż rok wcześniej” – poinformowała Polska Izba Handlu (PIH) w poniedziałkowym komunikacie. Jak wynika z danych firmy badawczej CMR, która na zlecenie PIH zrobiła badanie dot. sklepów małoformatowych, wśród produktów, które odnotowały największe wzrosty wartości sprzedaży w ujęciu rok do roku, znalazło się masło.

„W lipcu 2017 r. wydatki na masło były o prawie 40 proc. wyższe niż rok wcześniej” – czytamy w komunikacie. „Wzrost ten wynikał wyłącznie z podwyżek cen masła” – poinformowała PIH.

„Duże wzrosty zarówno w liczbie transakcji, jak i w wartości sprzedaży notują natomiast kategorie kojarzone ze zdrowym stylem życia, takie jak produkty sojowe i ryżowe, chipsy owocowe czy musy owocowe” – podała PIH.
„Udział tych produktów w całkowitych obrotach sklepów małoformatowych pozostaje znikomy” – dodano.

Całkowitą wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych wzrosła w lipcu o 3,3 proc. rdr. „Sklepy odnotowały mniej transakcji i dlatego całkowita wartość sprzedaży wzrosła mniej, niż średni jednorazowy wydatek klientów w sklepach ” – wyjaśniła w poniedziałek PAP Elżbieta Szarejko z CMR. Liczba transakcji była o 2 proc. niższa niż w lipcu 2016 r.

„Wydatki na piwo, które jest najczęściej kupowanym produktem w sklepach małoformatowych (w lipcu pojawiało się na 27 proc. paragonów) były wprawdzie o około 2 proc. wyższe niż w lipcu 2016 r., ale już w porównaniu z czerwcem br. nieznacznie spadły. Na lody klienci sklepów małoformatowych wydali w lipcu o 8 proc. mniej niż w czerwcu” – poinformowała PIH.

Dodano, że w lipcu liczba transakcji z udziałem napojów utrzymała się na poziomie sprzed roku, ale w porównaniu z czerwcem br. obniżyła się o 4 proc. „Największe spadki odnotowały soki, nektary i napoje niegazowane (spadek liczby transakcji o 7 proc. w stosunku do czerwca), a także wody butelkowane czyste i smakowe” – podano.

Badaniem objęto sklepy małoformatowe do 300 m kw., czyli małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny PAP