Uwaga! Awaria w dużym banku! Z kont klientów znikają pieniądze

Idea Bank walczy z potężną awarią. Z kont klientów znikają pieniądze. Niektóre transakcje liczone są podwójnie. Bank wydał oświadczenie. 

Reklama

Fot. To Się Dzieje

 

Reklama

„19 listopada 2019 r. w wyniku błędu systemowego zostały podwójnie  zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych  dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r.

Przyczyna błędu została zdiagnozowana. Aktualnie Bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, a sam błąd został już 19 listopada zgłoszony do dostawcy systemu bankowego. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach Bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków zostanie dokonany automatycznie.

Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych”

Close Menu