Odwiedzający Dworzec Zachodni mają okazję doświadczyć ciekawego zjawiska. Duże bilboardy zawierają reklamy w języku ukraińskim. Na niektórych próżno szukać polskich napisów.
Reklama
Reklama
Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku i fakt, że z tego dworca odchodzą autokary do Kijowa.
Reklamodawcy już dawno zauważyli potencjał rynkowy 1,5 miliona obywateli Ukrainy przebywających w Polsce.
W zeszly roku Play wyemitowało reklamy telewizyjne z ukraińskim zespołem Okean Elzy.
Niektóre telewizje np Superstacja nadają programy informacyjne w języku ukraińskim:
„Na Czasie UA” to cotygodniowy program o charakterze informacyjno-poradnikowym dla 1,5 mln Ukraińców mieszkających w Polsce. Program – nadawany w języku ukraińskim – przedstawia najważniejsze wydarzenia z życia ukraińskiej mniejszości w naszym kraju, a także te istotne z punktu widzenia polsko-ukraińskich stosunków dwustronnych. Ukraińscy dziennikarze tworzący program starają się również odpowiedzieć na najważniejsze pytania dotyczące problemów codziennego życia w Polsce. Dzięki rozmowom z zaproszonymi do studia gośćmi program „Na Czasie UA” jest platformą porad oraz wskazówek, które mogą ułatwić życie mieszkającym w Polsce Ukraińcom.” – czytamy w opisie.