1 czerwca nastąpiła awaria, przez którą niektórzy użytkownicy kart płatniczych Visa mieli problemy z zapłaceniem za zakupy. Jak zapewni Visa, awaria została usunięta.
Reklama
Reklama
Visa opublikowała oświadczenie w związku z awarią w którym wyjaśnia problem.
„1 czerwca br. wystąpiły zakłócenia w działaniu systemu Visa, które dotknęły klientów w całej Europie. Naszym celem jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania kart Visa 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Dzisiaj nie udało nam się zrealizować tego celu w pełni, za co przepraszamy naszych partnerów oraz – przede wszystkim – użytkowników kart Visa. Obecnie mogą już oni korzystać ze swoich kart Visa, ponieważ działanie naszego systemu powróciło niemal do poziomu wyjściowego. Zakłócenia spowodowane zostały awarią sprzętu. Nie mamy podstaw aby sądzić, że były one związane z nieuprawnionym dostępem do systemu ani działaniami prowadzonymi w złej wierze”.
Jak jednak zauważają użytkownicy kart płatniczych na oficjalnym profilu firmy, nadal występują problemy z odblokowaniem transakcji.