Za sprawą problemów technicznych po stronie agenta rozliczeniowego, konta bankowe klientów Kauflanda mogły być obciążone zakupami, które tak naprawdę nie miały miejsca. Firma eService, która obsługuje transakcje w sklepach zapewnia, że pieniądze zostały zwrócone.
Reklama
Reklama
O sprawie poinformował serwis niebezpiecznik.pl. Awaria nastąpiła 16 listopada. Systemy bezpieczeństwa firmy eService wykryły nieprawidłowości.
Płatności zostawały błędne rozliczane. W efekcie bank mógł ściągać z konta większą kwotę niż ta, która rzeczywiście należała się za zakupy.
Firma eService zawnioskowała do banków osób, których transakcje zostały błędnie rozliczone, o anulowaniu tych transakcji. Skutkowało to natychmiastowym zwrotem środków na konto. Jednocześnie eService przeprosiła za zaistniałe zdarzenie i poinformowała, że dane klientów są bezpieczne, a oni sami nie muszą podejmować już żadnych dodatkowych kroków.