Awaria terminali znanej sieci handlowej. Na kontach klientów transakcje, których nie było!

Za sprawą problemów technicznych po stronie agenta rozliczeniowego, konta bankowe klientów Kauflanda mogły być obciążone zakupami, które tak naprawdę nie miały miejsca. Firma eService, która obsługuje transakcje w sklepach zapewnia, że pieniądze zostały zwrócone.

Reklama

Reklama

Fot. Pixabay

O sprawie poinformował serwis niebezpiecznik.pl. Awaria nastąpiła 16 listopada. Systemy bezpieczeństwa firmy eService wykryły nieprawidłowości.

Płatności zostawały błędne rozliczane. W efekcie bank mógł ściągać z konta większą kwotę niż ta, która rzeczywiście należała się za zakupy.

Firma eService zawnioskowała do banków osób, których transakcje zostały błędnie rozliczone, o anulowaniu tych transakcji. Skutkowało to natychmiastowym zwrotem środków na konto. Jednocześnie eService przeprosiła za zaistniałe zdarzenie i poinformowała, że dane klientów są bezpieczne, a oni sami nie muszą podejmować już żadnych dodatkowych kroków.