Mere – rosyjska sieć sklepów konkurujących przede wszystkim niską ceną. Z tego powodu są nazywane ultradyskontami. Sieć działa pod szyldem Svetofor i ma około 800 sklepów.
Reklama
Reklama
Ceny w sklepach mają być 20% niższe od rynkowych. Uzyskuje to się poprzez:
- niską marżę sklepu
- współpracę z producentami
- brak opłat dla producentów za tzw. „wejście”(czyli dopuszczenie do sprzedaży produktu w sklepie)
- brak innych opłat, bonusów dla sklepów, które czasem musi płacić producent.
Powierzchnia sklepu ma wynosić od 800 do 1200 metrów kwadratowych. Struktura asortymentu to 70 procent żywność, oraz 30 procent artykułów „nie żywnościowych”. Sklep ma zatrudniać 20 pracowników. Towary mają być sprzedawane prosto z palet i opakowań zbiorczych.
Przykłady cen podaje Radio Zet:
3-litrowa butelka gazowanej oranżady Fest kosztuje 2,14 zł, a 5 litrów mydła w płynie marki „Mydło w płynie” – 7,92 zł.
Pół litra brandy Napoleon Petit 30 proc. jest dostępne za 21,56 zł, a półlitrowa puszka piwa Tarczyn kosztuje 1,77 zł.