Postępująca cyfryzacja działań, która nastąpiła w odpowiedzi na wyzwania ostatnich miesięcy związane z pandemią, udowodniła jak ważny jest to kierunek rozwoju i jak znacząco może stymulować rozwój biznesu.
Reklama
Reklama
W tym kontekście, a także uwzględniając sukces przeprowadzonych testów – w maju 2019 r. na rynku ukraińskim (20 sklepów) i w kwietniu br. w Portugalii (1 sklep w Lizbonie), Auchan Retail i Glovo zdecydowały się na nawiązanie partnerstwa strategicznego w fazie inicjującej współpracę na czterech rynkach europejskich. Poza Polską będzie to również Hiszpania, Portugalia oraz Ukraina.
Dzięki tej współpracy klienci w tych 4 krajach Auchan Retail będą mogli składać zamówienia online, z gwarancją dostawy przez kurierów Glovo w ciągu godziny ze sklepów Auchan objętych usługą. Sklepy te będą równocześnie pełniły rolę magazynu i miejsca kompletowania zamówienia klienta.
Rozpoczęcie współpracy w poszczególnych krajach rozpocznie się latem tego roku.
Wiele z nowych trendów konsumenckich, które można było zaobserwować jeszcze przed kryzysem pandemii, zdecydowanie umocniło się podczas ostatnich miesięcy. Spora część klientów dokonała swoich pierwszych zakupów online właśnie z uwagi na koronawirusa, a biorąc pod uwagę wygodę tego kanału, można założyć że nadal będzie go wybierać. Auchan jest zatem w bardzo dobrej sytuacji – już prawie 10 lat temu uruchomiliśmy sprzedaż online, mamy więc w tej materii szerokie doświadczenie, nieustannie też inwestujemy w rozwiązania e-commerce i rozszerzamy nasze usługi, jak chociażby rezerwacja zestawów, czy click&collect. Cieszymy się, że udało się nam nawiązać strategiczną współpracę z Glovo. Działania te są częścią transformacji cyfrowej naszej sieci. – powiedział Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.
Podjęcie współpracy z Auchan to dla nas kolejny krok w rozwoju na polskim rynku, na którym jesteśmy od roku. Dzięki prostej w obsłudze aplikacji i błyskawicznym dostawom, gwarantowanym przez kurierów Glovo, klienci Auchan będą mogli w komfortowy sposób nabyć swoje ulubione produkty. Naszym celem jest, aby coraz więcej Polaków mogło robić codzienne zakupy płynniej i szybciej – mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.