Reklama
Reklama
Na stronie ratusza czytamy:
Apelujemy do premiera
Warszawa spełnia wszelkie standardy bezpieczeństwa komunikacji miejskiej. Apelujemy do premiera o zmianę przepisów, które pozwolą wprowadzić dodatkowe środki zapobiegawcze w postaci okresowych kontroli na obecność środków odurzających.
Praca kierowcy miejskiego autobusu to ogromna odpowiedzialność – chcemy więc, aby każdy pojedynczy przypadek nieodpowiedzialnego zachowania mógł być zidentyfikowany.
Spada liczba zdarzeń
W stosunku do 2018 roku liczba wypadków zmalała o 35 proc. Wszystkich zdarzeń (wypadków i kolizji) było o 38 proc. mniej.
Kierowcy autobusów miejskich i motorniczy spowodowali 29 wypadków (to mniej o 22 proc. niż rok wcześniej), w których obrażenia doznało 59 osób. Sprawcami wypadków z udziałem komunikacji miejskiej są jednak głównie inni uczestnicy ruchu. Odpowiadają oni za 70 proc. wszystkich wypadków.
W 2019 roku odnotowano 100 wypadków i 49 kolizji z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej (w takich sytuacjach za każdym razem na miejsce wzywana jest policja). W rezultacie zginęły 3 osoby (8,6 proc. wszystkich ofiar wypadków), a rannych zostało 158 osób (15,2 proc). Autobusy w ubiegłym roku brały udział w 76 wypadkach i 43 kolizjach, natomiast tramwaje uczestniczyły w 24 wypadkach i 6 kolizjach.
Częstym zjawiskiem, które ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo w pojazdach komunikacji miejskiej jest gwałtowne hamowanie wywołane przez nieprawidłowe zachowanie innych kierowców, np. zajeżdżanie drogi. Często nie zdają sobie sprawy, co dzieje się z pasażerami pojazdów komunikacji miejskiej (w tym osobami stojącymi, wózkami dziecięcymi) podczas tego manewru. A może on prowadzić do poważnych obrażeń u niczego niespodziewających się pasażerów.