Barbie wypuściła na rynek 17 zupełnie nowych lalek wzorowanych na silnych i wyjątkowych kobietach, mogących być inspiracją dla innych.
Reklama
Reklama
W przeprowadzonej niedawno wśród matek przez Barbie ankiecie, aż 86% pytanych powiedziało, że są sceptycznie nastawione do kupowania tej lalki swojej córce.
Powodem były typy wzorców i ról jakie Barbie przedstawiała i z jakimi kojarzyła się do tej pory. Na tej podstawie firma postanowiła stworzyć 17 nowych lalek, z których każda dedykowana jest utalentowanej i wyjątkowej kobiecie, która zainspirowała świat i pozostawia po sobie bogatą spuściznę dla wszystkich ludzi.
Wśród kobiecych inspiracji dla nowych zabawek znalazły się między innymi artystka Frida Kahlo, Amelia Earhart – pionierka lotnictwa, która zaginęła podczas swojego pierwszego lotu samolotem, Patty Jenkins – reżyserka filmowa, Katherine Johnson – matematyczka i fizyczka NASA, której obliczenia były kluczowe dla sukcesów pierwszych załogowych lotów kosmicznych, Ava DuVernay – filmowiec, pierwszą czarna kobieta, która zdobyła nagrodę za reżyserię na festiwalu filmowym w Sundance i pierwszą czarną reżyserką, która zdobyła nominacje do Złotego Globu i Oscara, Helene Darroze – szefowa kuchni, która zdobyła dwie gwiazdki Michellin i jest właścicielką 3 restauracji w Londynie, Paryżu i Moskwie oraz Ashley Graham – modelka i aktywistka.
Ważnym i ciekawym polskim akcentem jest lalka Martyny Wojciechowskiej, dziennikarki, która zdobyła Siedem Szczytów, czyli wspięła się na 7 najwyższych gór na Ziemi.
Celem Barbie nie jest stworzenie limitowanej edycji takich lalek, ale rzeczywiste wprowadzenie ich na rynek. Chodzi bowiem o to, aby małe dziewczynki inspirowały się prawdziwymi kobietami, a ich cele w życiu wykraczały daleko.
Źródło: flopmee.com